Technieken

    app dev


    game featureset


    design


    interaction design


    illustration


Pirates Life

Dit is een spelconcept waarvan uiteindelijk 2 delen ontwikkeld zijn. Deel 1 was een iOS game, waarin slim gebruik werd gemaakt van het touch-screen. Ik vond namelijk dat telefoon-spellen meer kunnen dan strijden tegen andere soortgelijke spellen, dat er gebruik moest worden gemaakt van de andere mogelijkheden die een touch-enabled scherm biedt.

Die gedachte bleek juist, toen men Pirates Life steeds meer begon te ontdekken en de reacties zeer positief waren. Dat bleef toenemen en na een tijdlang de resultaten te hebben bekeken gingen we samen met Tapjoy als investerende partner, beginnen met de ontwikkeling van deel 2, met een grotere en betere piratenwereld. Ditmaal voor iOS én Android en met zowel singleplayer als multiplayer onderdelen.

Vrijwel alles in het spel hebben we zelf gemaakt, teksten, tekeningen, kaarten, effecten enz. Alleen voor de muziek is hulp ingeroepen en die is bij menigeen nog maandenlang in het hoofd blijven naklinken. En, al zijn er momenteel geen directe plannen, hopelijk is er ooit nog de gelegenheid voor een deel 3...